SER[G]ANT Опубликовано 1 января, 2016 Поделиться Опубликовано 1 января, 2016 (изменено) Cheat Engine 6.5 Fixes:Fixed page exception breakpoints from not workingFixed the save as button in the lua script assigned to the tableFixed the dotnetdatacollector from not fetching parent fieldsFixed disassembling of some instructionsFixed assembling some instructionsFixed assembling instructions that referenced address 80000000 to ffffffff in 64-bit targetsFixed dealing with unexpected breakpointsFixed several issues with the network scanner. (symbols, scanspeed, threads, etc...)Fixed "going to" 64-bit registers.Fixed pointerstrings for 64-bitFixed the addressparser in memview's hexview not handing static 64-bit addressesFixed r8 and r9 looking broken in the memoryview windowFixed hotkeys that set a value as hexadecimal and the value is smaller than 0x10Fixed multiline string editing for memory recordsFixed dragging cheat tables into CEFixed VEH debug for 'Modern' appsFixed several translation issueslua:fixed getStructureCount, writeRegionToFile, readRegionFromFile, readInteger, ListColum.GetCountfixed memoryleak in MemoryStream Several fixes to DBVM:added support for Windows 10support for more than 8 cpu'ssupport for newer cpu'sfixed issue where calling CPUID right after setting the TF flag wouldn't trigger a breakpoint after it Additions and changes:Array of Byte's can now deal with nibble's. (e.g: 9* *0 90 is now a valid input- and scanstring)The auto assembler can now deal with some mistakes like forgetting to declare a labelAdded support to use binutils as assembler and disassembler, and a special scripting language for itAdded support for 64-bit mono, and script support for cases where mono.dll isn't called mono.dllAdded an option to get a list of all recently accessed memory regions. This is useful for the pointerscannerThe pointerscanner can now use multiple snapshots (pointermaps) to do a scan. This basically lets you do a rescan during the first scan, saving your harddiskMade the pointerscan network scanner a bit easier to use. You can now join and leave a pointerscan sessionYou can now stop pointerscans and resume them at a later timePointerscan files can get converted to and from sqlite database filesThe pointerscan configuration window now has an advanced and basic mode displayThe all type now has a setting that lets you define what under "all" fallsCustom types now also have access to the address they're being used onSplit up the "(de)activating this (de)activates children" into two seperate options (one for activate, one for deactivate)Added some basic Thumb disassemblingThe xmplayer has been replaced with mikmod which supports many different module types (in lua you still call it xmplayer)Rightlicking on "your system supports dbvm" will let you manually load DBVM for each cpu. This is usefull if for some reason your system crashes when it's done too quicklyIn "Find what addresses this instruction accesses" you can now open the structure dissect window of your choice in case there are others. It will also fill in the base address, so no need to recalculate yourselfAA command GlobalAlloc now has an optional 3th parameter that lets you specify the prefered regionAdded an option to record and undo writes. (Off by default, can be enabled in settings. Memview ctrl+z will undo the last edit)Added aobscanregion(name,startaddress,stopaddress,aob) lua:switched from Lua 5.1 to 5.3debug_setBreakpoint can now take an OnBreakpoint parameter that lets you set a specific function just for that breakpointadded dbk_getPhysicalAddress(int)added dbk_writesIgnoreWriteProtection(bool)added getWindowList()And a bunch of other lua functions. (check out main.lua) Русификатор Изменено 6 января, 2016 пользователем SER[G]ANT 2 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
aliast Опубликовано 2 января, 2016 Поделиться Опубликовано 2 января, 2016 Какие-то нововведения, связанные с сетью. В частности, в сканере указателей добавили поле IP. Кто разобрался для чего это и как работает? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
SER[G]ANT Опубликовано 2 января, 2016 Автор Поделиться Опубликовано 2 января, 2016 (изменено) Грубо говоря, ты можешь создать кластер из компьютеров для поиска указателей.На всех них должен быть запущен CE, а игра лишь на одном, на главном (родитель).Более подробно рассказать не могу, т.к. не пользовался Изменено 2 января, 2016 пользователем SER[G]ANT 1 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dison Опубликовано 2 января, 2016 Поделиться Опубликовано 2 января, 2016 Эта стабильная версия? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
aliast Опубликовано 2 января, 2016 Поделиться Опубликовано 2 января, 2016 (изменено) Должна быть стабильная, но у меня один раз вылетел. Видимо я со скриптом перемудрил... Потестим ещё. Кстати, не знаю виновата ли в этом новая версия или новый проц, но 5-уровневые указатели ищутся за каких-то 2 минуты! А раньше ждал минут по 20! Заниматься сравнениями с 6.4 как-то лениво, но прирост скорости впечатляет. Изменено 2 января, 2016 пользователем aliast Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MasterGH Опубликовано 2 января, 2016 Поделиться Опубликовано 2 января, 2016 Какие-то нововведения, связанные с сетью. В частности, в сканере указателей добавили поле IP. Кто разобрался для чего это и как работает? Если дома много компов с установленной игрой, есть сеть с роутером, то через IP можно провести поиск цепочек указателей по сети. Или же на одном компе запустить несколько игр и подключить через локал хост. Поиск указателей может быть нужен не для заморозки значения, а в первую очередь для определения связей структур. У врагов и главного героя эти связи могут отличаться и быть похожими на некоторых уровнях указателей. Ну, в общем как-то так. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
SER[G]ANT Опубликовано 2 января, 2016 Автор Поделиться Опубликовано 2 января, 2016 Эта стабильная версия?Да, это релизная версия с официального сайта.Но, т.к. не было массового теста, может выйти обновление в течении 7 дней (если будут найдены мелкие баги) или месяца (если что-то серьёзное) 1 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MasterGH Опубликовано 4 января, 2016 Поделиться Опубликовано 4 января, 2016 Появилась возможность делать прозрачные области в форме трейнера (в том числе генерируемого как exe) Используйте имя формы (она наследует WinControl) WinControl Class: (Inheritance: Control->Component->Object)setLayeredAttributes(Key, Alpha, Flags) : Sets the layered state for the control if possible (Only Forms are supported in in windows 7 and earlier)608 flags can be a combination of LWA_ALPHA and/or LWA_COLORKEY609 See msdn SetLayeredWindowAttributes for more informationformname.setLayeredAttributes(Color, Alpha, flags) 1 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
gmz Опубликовано 5 января, 2016 Поделиться Опубликовано 5 января, 2016 прозрачный СЕ тренер? ухх теперь народ наделает еще более жутких и гигантских тренеров lol Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MasterGH Опубликовано 5 января, 2016 Поделиться Опубликовано 5 января, 2016 gmz, по многим отзывам можно судить, что трейнерами на CE пользуются и довольны ими какими бы они не были жуткими и гигантскими. Кстати формат *.CT для CE 6.5 не плохой. С ним можно не делать никаких трейнеров. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
SER[G]ANT Опубликовано 10 января, 2016 Автор Поделиться Опубликовано 10 января, 2016 6 числа вышло небольшое обновление 1/6/2016:Fixed structure dissect from crashing when autodestroy is on1/6/2016:Fixed window position loading on multi monitor systems1/6/2016:Fixed the lua customtype and1/6/2016:Several minor gui fixes Ссылка та же. 1 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения