Перейти к содержанию

Cheat Engine 6.5


SER[G]ANT

Рекомендуемые сообщения


 


Fixes:

Fixed page exception breakpoints from not working

Fixed the save as button in the lua script assigned to the table

Fixed the dotnetdatacollector from not fetching parent fields

Fixed disassembling of some instructions

Fixed assembling some instructions

Fixed assembling instructions that referenced address 80000000 to ffffffff in 64-bit targets

Fixed dealing with unexpected breakpoints

Fixed several issues with the network scanner. (symbols, scanspeed, threads, etc...)

Fixed "going to" 64-bit registers.

Fixed pointerstrings for 64-bit

Fixed the addressparser in memview's hexview not handing static 64-bit addresses

Fixed r8 and r9 looking broken in the memoryview window

Fixed hotkeys that set a value as hexadecimal and the value is smaller than 0x10

Fixed multiline string editing for memory records

Fixed dragging cheat tables into CE

Fixed VEH debug for 'Modern' apps

Fixed several translation issues

lua:

fixed getStructureCount, writeRegionToFile, readRegionFromFile, readInteger, ListColum.GetCount

fixed memoryleak in MemoryStream

 

Several fixes to DBVM:

added support for Windows 10

support for more than 8 cpu's

support for newer cpu's

fixed issue where calling CPUID right after setting the TF flag wouldn't trigger a breakpoint after it

 

 

Additions and changes:

Array of Byte's can now deal with nibble's. (e.g: 9* *0 90 is now a valid input- and scanstring)

The auto assembler can now deal with some mistakes like forgetting to declare a label

Added support to use binutils as assembler and disassembler, and a special scripting language for it

Added support for 64-bit mono, and script support for cases where mono.dll isn't called mono.dll

Added an option to get a list of all recently accessed memory regions. This is useful for the pointerscanner

The pointerscanner can now use multiple snapshots (pointermaps) to do a scan. This basically lets you do a rescan during the first scan, saving your harddisk

Made the pointerscan network scanner a bit easier to use. You can now join and leave a pointerscan session

You can now stop pointerscans and resume them at a later time

Pointerscan files can get converted to and from sqlite database files

The pointerscan configuration window now has an advanced and basic mode display

The all type now has a setting that lets you define what under "all" falls

Custom types now also have access to the address they're being used on

Split up the "(de)activating this (de)activates children" into two seperate options (one for activate, one for deactivate)

Added some basic Thumb disassembling

The xmplayer has been replaced with mikmod which supports many different module types (in lua you still call it xmplayer)

Rightlicking on "your system supports dbvm" will let you manually load DBVM for each cpu. This is usefull if for some reason your system crashes when it's done too quickly

In "Find what addresses this instruction accesses" you can now open the structure dissect window of your choice in case there are others. It will also fill in the base address, so no need to recalculate yourself

AA command GlobalAlloc now has an optional 3th parameter that lets you specify the prefered region

Added an option to record and undo writes. (Off by default, can be enabled in settings. Memview ctrl+z will undo the last edit)

Added aobscanregion(name,startaddress,stopaddress,aob)

 

lua:

switched from Lua 5.1 to 5.3

debug_setBreakpoint can now take an OnBreakpoint parameter that lets you set a specific function just for that breakpoint

added dbk_getPhysicalAddress(int)

added dbk_writesIgnoreWriteProtection(bool)

added getWindowList()

And a bunch of other lua functions. (check out main.lua)


 


Изменено пользователем SER[G]ANT
  • Плюс 2
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Какие-то нововведения, связанные с сетью. В частности, в сканере указателей добавили поле IP. Кто разобрался для чего это и как работает?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Грубо говоря, ты можешь создать кластер из компьютеров для поиска указателей.

На всех них должен быть запущен CE, а игра лишь на одном, на главном (родитель).

Более подробно рассказать не могу, т.к. не пользовался

Изменено пользователем SER[G]ANT
  • Плюс 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Должна быть стабильная, но у меня один раз вылетел. Видимо я со скриптом перемудрил... Потестим ещё. Кстати, не знаю виновата ли в этом новая версия или новый проц, но 5-уровневые указатели ищутся за каких-то 2 минуты! А раньше ждал минут по 20! Заниматься сравнениями с 6.4 как-то лениво, но прирост скорости впечатляет.

Изменено пользователем aliast
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Какие-то нововведения, связанные с сетью. В частности, в сканере указателей добавили поле IP. Кто разобрался для чего это и как работает?

 

Если дома много компов с установленной игрой, есть сеть с роутером, то через  IP можно провести поиск цепочек указателей по сети. Или же на одном компе запустить несколько игр и подключить через локал хост. 

 

Поиск указателей может быть нужен не для заморозки значения, а в первую очередь для определения связей структур. У врагов и главного героя эти связи могут отличаться и быть похожими на некоторых уровнях указателей. Ну, в общем как-то так.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Эта стабильная версия?

Да, это релизная версия с официального сайта.

Но, т.к. не было массового теста, может выйти обновление в течении 7 дней (если будут найдены мелкие баги) или месяца (если что-то серьёзное)

  • Плюс 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Появилась возможность делать прозрачные области в форме трейнера (в том числе генерируемого как exe)

 

 

23366060944_9d34f3d9c2_o.jpg

 

 

Используйте имя формы (она наследует WinControl)

 

 WinControl Class: (Inheritance: Control->Component->Object)setLayeredAttributes(Key, Alpha, Flags) : Sets the layered state for the control if possible (Only Forms are supported in in windows 7 and earlier)608	      flags can be a combination of LWA_ALPHA and/or LWA_COLORKEY609	      See msdn SetLayeredWindowAttributes for more information
formname.setLayeredAttributes(Color, Alpha, flags)
  • Плюс 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

gmz, по многим отзывам можно судить, что трейнерами на CE пользуются и довольны ими какими бы они не были жуткими и гигантскими. 

 

Кстати формат *.CT для CE 6.5  не плохой. С ним можно не делать никаких трейнеров.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

6 числа вышло небольшое обновление

 

1/6/2016:Fixed structure dissect from crashing when autodestroy is on

1/6/2016:Fixed window position loading on multi monitor systems
1/6/2016:Fixed the lua customtype and
1/6/2016:Several minor gui fixes

 

Ссылка та же.

  • Плюс 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

×
×
  • Создать...

Важная информация

Находясь на нашем сайте, Вы автоматически соглашаетесь соблюдать наши Условия использования.