SER[G]ANT Опубликовано 7 июня, 2017 Поделиться Опубликовано 7 июня, 2017 (изменено) Вот и вышел CE 6.7 Цитата Fixes: Fixed some DPI issues at some spots Fixed the "Not" scan for ALL "simple values" now also applies to the All type Fixed not adding the 0-terminator to strings when the option was set to add it Fixed ultimap hotkeys Fixed ultimap2 filtering Changing pointers in the change address dialog won't set/override global memrec and address anymore (local now) Fixed show as signed not working for custom types Fixed several issues with the structure spider Fixed 64-bit registers in the tracer getting truncated on doubleclick, and fix r8 to r15 Fixed copy/paste in the scanvalue Fixed kernelmode QueryMemoryRegions for windows build 1607 Fixed some disassembler errors Fixed lua command fullAccess Fixed text to speech if launched from a different thread Fixed clicking on checkboxes when the dpi is different Fixed the found code dialog count size Fixed mono freezing Cheat Engine when it crashes/freezes Additions and changes: Changed the processlist and added an Applications view similar to the taskmanager Small change to the tutorial first step wording Structure Dissect: Added RLE compression (by mgr.inz.player) and other things to improve filesize Structure Dissect: If setting a name, it will also be shown in the header The symbolhandler can now deal with complex pointer notations Added support for single-ToPA systems for ultimap2 Added some more spots where the history will be remebered in memoryview Memoryrecords with auto assembler scripts can now execute their code asynchronous (rightclick and set "Execute asynchronous") Kernelmode memory reading/writing is safer now Added an option to filter out readable paths in the pointerscan rescan Added "codePage" support Added font/display options to several places in CE Added a search/replace to the script editors You can now delete addresses and reset the count from "Find what addresses this code accesses" Added a statusbar to the hexview in memoryview Pointerscan for value scans now add the results to the overflow queue Opening a file and changing bytes do not change them to the file anymore (you need to explicitly save now) Added an option to the processlist to filter out system processes Added a system to let users sign their tables so you know you can trust their tables. Memory record dropdown lists can now reference those of others. USe as entry text: (memoryrecorddescription) Added an option to notify users of new versions of Cheat Engine lua: Custom Types can now be referenced from Lua Auto assembler lua sections now have access to "memrec" which is the memory record they get executed from. Can be nil stringToMD5String now support strings with a 0 byte in them autoAssemble() now also returns a disableInfo object as 2nd parameter. You can use this to disable a script added Action and Value properties to MemoryRecordHotkey objects added screenToClient and clientToScreen for Control objects added readSmallInteger and writeSmallInteger added enableDRM() added openFileAsProcess/saveOpenedFile added saveCurrentStateAsDesign for CEForm objects added disableWithoutExecute and disableAllWithoutExecute added OnCustomDraw* events to the listview added being/endUpdate for the Strings class added SQL support added color overrides to the disassembler text added OnPaint to the CustomControl class added autoAssembleCheck to syntax check an AA script fixed the addresslist returning nil for PopupMenu (while popupMenu did work) added an timeout option for pipes added some graphical options added some low level system functions Скачать: https://github.com/cheat-engine/cheat-engine/releases/download/6.7/CheatEngine67.exe Русификатор: http://www.cheatengine.org/download/ru_RU.rar Или по ссылке в подписи. Изменено 7 июня, 2017 пользователем SER[G]ANT 3 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MasterGH Опубликовано 7 июня, 2017 Поделиться Опубликовано 7 июня, 2017 Скриншот. Сравнение main.lua версии CE 6.6 и celua.txt CE 6.7 В архиве ниже два файла описания CE Lua функций, классов. Файлы можно сравнить самостоятельно в любой программе (я сравнивал в NotePad++, плагин Compare). Без сравнения будет сложнее ориентироваться. Compare Help Lua files CE 6.7.zip Появились, если я правильно подсчитал 17 новых классов. 16 классов для работы с базой данных SQL(sqlite) и один CustomType, множество функций. Некоторые из них Скрытый текст Копирование участка памяти между процесссами CE в таргет прочессом Скрытый текст copyMemory(sourceAddress: integer, size: integer, destinationAddress:integer SEMIOPTIONAL, Method:integer OPTIONAL): Copies memory from the given address to the destination address If no destinationAddress is given(or nil), CE will allocate a random address for you Method can be: nil/0: Copy from target process to target process 1: Copy from target process to CE Memory 2: Copy from CE Memory to target process 3: Copy from CE Memory to CE Memory Returns the address of the copy on success, nil on failure Чтение метрик Скрытый текст getSystemMetrics(index): Retrieves the specified system metric or system configuration setting (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms724385.aspx) Управление памятью Скрытый текст allocateMemory(size, BaseAddress OPTIONAL, Protection OPTIONAL): Allocates some memory into the target process deAlloc(address, size OPTIONAL): Frees allocated memory createSection(size) : Creates a 'section' in memory mapViewOfSection(section, preferedBaseAddress OPTIONAL): Maps the section to memory unMapViewOfSection(baseaddress): Unmaps a section from memory Новые поля шрифтов Скрытый текст Font Class : (Inheritance: CustomFont->CanvasHelper->Object) createFont(): Returns a font object (default initialized based on the main ce window) properties Name: string Size: integer Height: integer Orientation: integer Pitch: string - 'fpDefault', 'fpVariable', 'fpFixed' Color: integer CharSet: integer Quality: string - 'fqDefault', 'fqDraft', 'fqProof', 'fqNonAntialiased', 'fqAntialiased', 'fqCleartype', 'fqCleartypeNatural' Style: string set - ['fsBold', 'fsItalic', 'fsStrikeOut', 'fsUnderline'] Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Submarina Опубликовано 12 июня, 2017 Поделиться Опубликовано 12 июня, 2017 (изменено) Привет всем, когда генерируешь Trainer, в Чите Engine v 6.7 там есть строчка Lua Symbols на неё можно поставить галочку, перед созданием тренером. Что это за Функция Lua Symbols. Изменено 12 июня, 2017 пользователем Submarina Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ReWanet Опубликовано 12 июня, 2017 Поделиться Опубликовано 12 июня, 2017 (изменено) 17 минут назад, Submarina сказал: Что это за Функция Lua Symbols. Что то такое нашел. Изменено 12 июня, 2017 пользователем what228 1 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Submarina Опубликовано 12 июня, 2017 Поделиться Опубликовано 12 июня, 2017 Понятно Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Submarina Опубликовано 12 июня, 2017 Поделиться Опубликовано 12 июня, 2017 (изменено) Спасибо за программу , если у кого та проблемы с поиском указателей, указатели не находятся, путь к папке куда вы будите сохранять указатели, должны называться на английском языке. И сама папка куда вы сохраняете указатели. тоже должен называться на английском языке. Изменено 12 июня, 2017 пользователем Submarina Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Гость doublero Опубликовано 11 февраля, 2018 Поделиться Опубликовано 11 февраля, 2018 (изменено) Здравствуйте. Есть несколько вопросов. - Вопрос про использование оперативной памяти у программы Cheat Engine. На гитхабе ещё в 2016 г. создавалась тема, но там в следующем сообщении написано, что утечка памяти исправлена. В версии 6.7 память по-прежнему продолжает накапливаться при открытии новых процессов. Как очищать накопленную оперативную память у программы Cheat Engine, не закрывая её и не открывая заново? - Вопрос про автоматическое присоединение к процессам. Сейчас это возможно только один раз, только если ни один процесс до этого не был открыт. Можно как-то расширить возможности этой функции? Изменено 11 февраля, 2018 пользователем doublero Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Garik66 Опубликовано 12 февраля, 2018 Поделиться Опубликовано 12 февраля, 2018 4 часа назад, doublero сказал: - Вопрос про автоматическое присоединение к процессам. По поводу очистки памяти по-моему не решено, но уменьшить "кушание памяти" можно, почитай эту тему -> ТЫК. (пока процесс уже подключен, инструкция OpenProcess('.....exe')не работает, как процесс отключается, она начинает работать). Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения